SPRZEDAŻ WIZERUNKÓW

Sprzedaż „wizerunków własnych” wkrótce spo­wodowała przejście do rąk konsumentów towarów wartości setek milionów dolarów, szczególnie zaś benzyny, papierosów i samochodów. Twórcy sym­boli zaś dostarczyli zdumiewającego dowodu na to, w jakim stopniu amerykański konsument staje się nabywcą „wizerunku własnego”. Szef działu badań wielkiej agencji reklamowej pokazał mi kilkadziesiąt rysunków samochodów, wykonanych przez ludzi, których ankieterzy popro­sili o „narysowanie samochodu”. Powiedział przy tym mimochodem: „Z tego, jak człowiek rysuje sa­mochód, można właściwie odgadnąć rodzaj benzyny, jaki kupuje.” Wyraziłem zdziwienie i powiedziałem, że zawsze sądziłem, iż ludzie kupują benzynę w da­nej stacji ze względu na jej położenie albo dlatego, że polubili sprzedawcę, lub wreszcie z uwagi na rzekomą jakość sprzedawanego w niej paliwa.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj informacje ze świata i rożne ciekawostki z przeróżnych dziedzin wiedzy. Jestem nauczycielem z zawodu i wiem jak ważna dla człowieka jest wiedza i rozwój. Jeśli podoba Ci się formuła moich wpisów to zapraszam do śledzenia strony na bieżąco!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: